Monday 29 December 2014

Review: JIRAN yang cantik dan sedap!

Assalamualaikum....


Adoiiii kau punya tajuk tak hengattt boleh bikin kontroversi jek :P
ni Jiran Cafe makanan itu bukan jiran sebelah rumah ke belakang ke depan ke haaa
Kauuu sajer pikir tahyulll wakakakaka!kelaka sangattt~ *matakeatastangankatbahu*

Aku baru jer nak cuba makan kat sini, dah lama jugak nak pegi tapi tak terpegi-pegi
Ni akhirnyaa dapat jugak MII bawak isteri dia makan sini
Tapi sebelum tu adalah drama sebabak kejap kat rumah
MII: Okey, sayang nak makan kat mana?nak makan macam mana, nasi ke western ke?
Aku: emm tak kesahlah mana-mana MII: [senyappp] Aku: main game letteww
MII: jom makan ayam penyet nak? Aku: ayam penyet??taknaklah!
MII: haaaa see see itulah orang perempuan, bila kita tanya cakap tak kesah.dah bagi cadangan taknak pulak.itulahh dia .biasalah macam tu (sambil cakap tu tangan angkat-angkat tanda tak puas hati)

Mwahahahahaha yeke orang perempuan macam tu??Aku rasa aku jek hahah!
Ade ke nak makan ayam penyet??haritu dah makan kat Sunway Pyramid.
Dahlah portionnyaa sikit, manakan cukup untuk ibu menyusu macam aku ni.Tak puas okeh!
nak makan yang puas yang kenyang yang berbaloi.tapi kalau mintak cadangan aku.......
krik krik krik @_@ kahkah usah berharap ye.biasa biasa....:P

Jadi ceritanya, marilah kita pegi makan kat JIRAN, dekat wangsa maju jek
Okelah taklah jauh sangat....masa aku pegi tak hujan,nampak macam okay jer cuaca.

 *sumber dari google*

background kitchen yg sangat riuh






tgk budak itu kemainn lagi huhu 

MII

Suasana dan dekorasi cafe okelah aku suka.rasa rileks jer.rasa tenang jer.
Cuma bahagian kitchen kemain lagi riuh chef-chef bercakap-cakap
memasing suara taknak kalah.nak kuat sajer.
Aku pulak duduk betul-betul membelakangkan kitchen, memang boleh dengar jelas
apa dorang sembang kecoh-kecoh kat belakang hewhewhew

Untuk menu pilihan, aku order chicken chop ( macam biasa je kan, asik2 chicken chop)
MII order lamb grill, untuk NI mushroom soup dan garlic bread.
Dan kitorang ada add on pizza, wuhuuuu All in One pizza.dalam tu ada chicken & beef pepperoni
bolehlaa sedap gakla pizza dia...tapi nak lawan pizza hut ke dominos ke memang taklah
sebab dorang kan ada lebih banyak pilihan pizza.kat JIRAN limited jer
tapi masih sedap untuk tekak aku yang kampung ni mihmihmih :P
 
 
 Lamb Grilled

Chicken Chop with black pepper sauce

Mushroom soup with garlic bread

All in one pizza (R)

Makan untuk 2 orang dewasa jer, tapi kemainnn hewhewhew
Kenyang gila!Alhamdulillah.....balik tidur tersenyum riang dapat makan sodap-sodap :D
Ouhhh....tengah sedap-sedap makan tuu hujan tersangatlah lebat ye,
dahlah tak bawak payung walaupun dah tahu dengan cuaca yang tak menentu sekarang ni
But then, Alhamdulillah staff kat situ sangatlah prihatin dan baik
bagi pinjam payung dan tolong tunggu kat kereta untuk ambik semula payung
Thank you so muchhh for your concern! :D
In sha Allah ada rezeki kami datang lagi utnuk cuba menu lain :D
Okbai!
 
 
Love,
NSA
 
**dalam kesedapan makan-makan kat sini, selalu jugak tersentap tengok 
mangsa-mangsa banjir yang tak cukup makan.Allahuakbar!**


No comments:

Post a Comment